Betingelser og vilkår
Vilkår for bestilling av Vaset Skiheisers produkter – billetter, årskort, sesongkort, parkering og tilleggsprodukter.
Vilkår og betalingsvalg ved bestilling på vasetskiheiser.no Vaset Skiheier AS er teknisk ansvarlig for bestillinger foretatt på vasetskiheiser.no.
-
Du må være 18 år for å handle på vasetskiheiser.no.
-
Du er selv ansvarlig for å oppgi korrekt informasjon, herunder korrekt stavet navn, adresse, e-postadresse eller telefonnummer. I motsatt tilfelle, kan du bli krevet for kostnader som måtte oppstå som følge av feil.
-
Vaset Skiheiser as tar ikke ansvar for bestillinger som på grunn av tekniske problemer ikke er kommet Vaset Skiheiser as ihende.
-
For øvrig gjelder norske lover og regler.
Betaling med kredittkort
Når bestillingen er bekreftet er også kredittkortbetaling godkjent og kortet vil bli belastet hele beløpet.
Når betalingen er gjennomført vil du få tilsendt en bookingbekreftelse, og du kan laste ned billetter fra Min side. Du kan velge mellom følgende betalingsmetoder på våre nettsider for betaling av en slik reservasjon: Bankkort, Vipps,
Bestillingsbekreftelser
Bestillingsbekreftelse blir sendt til e-postadressen brukt ved bestilling.
Bestillingsbekreftelse billetter
Du vil motta en eller to e-poster fra oss. Dersom du har bestilt billetter til samme dag eller dagen etter mottar du en bestillingsbekreftelse og / eller en e-post som inneholder qr- koder / strekkode. Dersom man har gyldig skipass med wtp kode så er dette ferdig ladet etter bestilling. Dersom man ikke har skipass så velges dette som tilleggsprodukt og man henter ut kortet i pick up boksen ved skianlegget.
Bestillingsbekreftelse årskort/sesongkort (skiheis vinterprodukt)
Du mottar to e-poster fra oss med bestillingsbekreftelse og ulike praktiske opplysninger i forhold til kjøp av årskort/sesongkort. Ta vare på bestillingsbekreftelsen, da denne gjelder som kvittering. Dersom man har skipass med gyldig wtp kode så kan dette brukes. Om man ikke har gyldig skipass så velger man skipass som tilleggsprodukt. Man mottar en qr kode som benytts for uthenting av heskort i pic up boxen.
Ikke mottatt e-postbekreftelse? Dersom du ikke mottar e-postbekreftelse umiddelbart etter bestilling, sjekk om denne kan ha lagt seg i innboksen for useriøs post/spamfilter.
BobilCamp
For bobilparkering gjelder samme prosedyre som over. Gjennomfører bestilling på nett, betaler for antall dager. Lader opp eksisterende adgangskort eller får nytt utlevert i pic up boksen. Kortet gir da adgang til parkeringsområdet samt servicebyggning.
Innsjekk:
● Det er kun drop-in på Vaset Skiheiser Bobilcamp. Utsjekk er innen kl. 12.00 den dagen du har betalt til.
● Kjør inn og finn deg en ledig plass.
● Adgangskort bestilles på nettsiden vasetskiheiser.no og utleveres via pick up boxen ved adkostbyggning.
● Tlf. til Vaset Skiheiser er 99714353
● Dersom det er fullt på Vaset Skiheiser Bobilcamp, ring oss og vi kan være behjelpelige med å finne plass i nærheten.
Gyldighet
Billetter til Vaset Skiheiser skianlegg / bobilparkering Inngangsbilletter til skianlegg og/eller bobilparkering er gyldige på datoene du har valgt i din bestilling. Det er viktig at du behandler nettbilletten din som et verdipapir, og sikrer deg mot at den kopieres eller skrives ut flere ganger.
Dersom Vaset Skiheiser har grunn til å tro at det har foregått misbruk/forfalskning som f.eks kopiering av billetter e.l. vil du kunne bli bedt om å legitimere deg. Vi ber derfor om at du har med betalingskortet ditt eller annen gyldig legitimasjon med foto. Inngangsbilletten er personlig, og én inngangsbillett kan ikke benyttes av flere personer.
Årskort
Årskort for Vaset Skiheiser (heiskort) kan benyttes ubegrenset fra 1. november (snøforbehold) til 1. mai i sesongen du har betalt for.
Sjekk åpningstidene, da vi har forskjellige åpningstider i ulike deler av året, med forskjellig antall nedfarter, tilbud og servering åpne.
Årskort er personavhengig og kan kun benyttes av den personen som eier årskortet. Ved misbruk vil årskortet bli sperret for bruk inneværende sesong og ved grove tilfeller politianmeldt. Verdi på årskortet blir ikke tilbakebetalt.
Årskort kan ikke selges videre til noen andre. Hver enkelt årskortholder skal ha sitt eget personlige årskort.
Glemt årskort
Dersom du har glemt årskortet ditt kan du ta kontakt med servicekontoret eller billettlukene når du ankommer skianlegget og betale 30 kr per glemte årskort (trenger skipass). Dette ved fremvisning av legitimasjon.
Mistet årskort
Dersom du har mistet årskortet ditt kan du ta kontakt med servicekontoret eller billettlukene når du ankommer Vaset Skiheiser og betale 50 kr per mistede års-/sesongkort (trenger skipass). Dette ved fremvisning av legitimasjon.
Tilleggsprodukter
Se informasjon ved valg av produkt. Skipass kan lades flere ganger.
Reklamasjoner
Eventuelle reklamasjoner må fremsettes umiddelbart i servicebygg / billettluke. Krav om erstatning må meddeles Vaset Skiheiser skriftlig senest 7 dager etter avreise, til post@vasetskiheiser.no.
Angrerett/avbestilling
Angrerettloven kapittel 6 § 22 tar for seg begrensninger i angrerettloven. Av bokstav m fremgår at «levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester». Tjenester som leveres på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom gjelder alle våre produkter. I slike tilfeller er man i stedet henvist til de avbestillingsregler som gjelder.
Avbestillingsregler
Man er selv ansvarlig for å sjekke sin egen bestillingsbekreftelse (som man har fått tilsendt på mail) og selv avbestille innen 24 timer dersom noe er feil. Dersom du har behov for bistand fra oss må vi kontaktes innen 24 timer fra bestillingen ble gjennomført, enten pr telefon eller pr e-post, hvis avbestilling skal gjennomføres kostnadsfritt. Avbestilling etter dette tidspunktet kan medføre kostnader, evt. ingen mulighet for avbestilling.
Man kan avbestille kjøpte nettbilletter og årskort/sesongkort innen 24 timer etter kjøpstidspunktet på Min side dersom de ikke allerede er tatt i bruk.
Unntak: Man kan ikke avbestille på Min side samme dato som produktet (f.eks. inngangsbilletten) gjelder for. Det betyr at dersom man har kjøpt en inngangsbillett dagen før (kjøpsdagen), altså dagen før man vil i skibakken, kan man ikke avbestille på Min side dagen etter (bruksdagen), selv om det er innenfor 24 timer. Man kan heller ikke endre dato på kjøpte billetter på Min side etter midnatt på bruksdato.
Man kan endre dato for oppholdet mot et endringsgebyr på 250 kr. Dette gjøres ved å bestille nytt heiskort til ønsket dato, for så at Vaset Skiheiser kansellerer den første bestillingen. Siste frist for å endre dato for heiskort /parkering er 3 dager før ankomstdato på original bestilling.
Forbehold
Vaset Skiheiser AS kan ikke stå til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll.
Heiser kan bli stengt ved kraftig vind og snø, samt andre uforutsette hendelser som ligger utenfor vår kontroll.
Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer.
Bilder brukt på våre produkter og tjenester er illustrative og kan avvike fra det faktiske produktet. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Vaset Skiheisers side, i annonser o.l. og/eller i nettbookingen som er av betydelig differanse av normal utsalgspris, kan Vaset Skiheiser ensidig endre, slette eller avvise bestillinger.
Dersom et produkt viser seg å være faktisk utsolgt, men likevel tilgjengelig (overbooking) på www.vasetskiheiser.no, kan Vaset Skiheiser slette eller avvise bestillingen. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget
Force majeure
Vaset Skiheiser AS kan avlyse eller avbryte et opphold på grunn av force majeure, som forstås med krig, opptøyer, streik, lockout, olje- og bensinrasjoneringer, grenselukkinger, epidemier, natur- og forurensingskatastrofer eller lignende hendelser.
Ved force majeure er Vaset Skiheiser forpliktet til snarest å underrette kunder.
Kunder vil i disse tilfeller ikke ha krav på noen godtgjørelse eller tilbakebetaling av innbetalt beløp.
Personvern
Du finner informasjon om vår personvernpolicy på www.vasetskihiser.no/personvern
Informasjon om cookies Du finner informasjon på www.vasetskihiser.no/cookies